
Ceny copywritingu za 1000 zzs zazwyczaj są odzwierciedleniem wiedzy, doświadczenia i jakości. Jeżeli planujesz zamawiać treści na stronę internetową biura księgowego, w Twojej głowie pojawią się dziesiątki pytań. Wahasz się, co wybrać: tanie teksty od kopirajtera, czy usługi profesjonalnego copywritera? Pamiętaj, że dostaniesz to, za co zapłacisz.
Często to właśnie cennik usług copywritera za 1000 zzs odgrywa kluczową rolę podczas wyboru osoby do tworzenia artykułów na bloga biura księgowego. Niestety tanie teksty, kupowane przez portale dla freelancerów nie zawsze gwarantują najwyższą jakość. Osoby wykonujące zlecenia za pośrednictwem takich miejsc nastawione są przede wszystkim na szybki zarobek. I niestety w większości są to copywriterzy bez doświadczenia lub po prostu dorabiające w ten sposób. Podczas podejmowania decyzji na temat zlecenia usług copywritingu cena powinna być drugim po jakości czynnikiem. Chcesz wiedzieć, dlaczego warto wybierać usługi profesjonalistów? Czy tanie teksty pomogą Ci zbudować wizerunek profesjonalisty i przegonić konkurencję?
Ceny copywritingu
Na ceny copywritingu za 1000 znaków ze spacjami składa się wiele czynników. Możesz się zastanawiać, czym tekst za 3-5 zł będzie różnić się od treści za 30 zł? Po co zlecać usługę copywriterowi z firmą, jak za połowę ceny zlecę tę samą usługę na portalu dla freelancerów? Albo po prostu za darmo można wykorzystać do tego AI… Zdziwisz się, ale różnica będzie ogromna. Oszczędność w tym przypadku jest pozorna. Nie każdy jest w stanie profesjonalnie pisać na każdy temat. Niestety copywriter bez doświadczenia będzie próbował „złapać” każde zlecenie. I nie ma dla niego znaczenia, czy będzie to opis produktu do sklepu internetowego z branży zoologicznej, tekst na zaplecze o łowieniu ryb, czy artykuł na blog firmy księgowej. Liczy się ilość zleceń. Co gorsza, możemy trafić na „eksperta”, który za pomocą translatora Google zaserwuje nam tekst ze strony zagranicznej…
Rozbieżność w cenach usług tworzenia treści na strony internetowe
Twoje wątpliwości na pewno wzbudzają różnice w cenach. Dlaczego na portalu dla freelancerów mogę zlecić dowolny tekst za wspomniane 3-5 zł, a na stronach internetowych profesjonalnych copywriterów stawki usług są wyższe? Wszystko zależy od rodzaju powierzanej pracy. Cena dobrego copywritingu za 1000 znaków ze spacjami zwykle jest odzwierciedleniem jakości i doświadczenia. Nie da się wskazać jednej kwoty ogólnej za pisanie tekstów na zamówienie.
Od czego zależne są ceny copywritingu?
- Jaki typ treści jest potrzebny? Opisy produktów i kategorii w sklepie online są zwykle tańsze. Artykuły blogowe i wpisy na profesjonalne strony zapleczowe (ale nie supertanie teksty wyłącznie pod SEO). Tu cena jest zależna od branży, charakteru działalności i ilości publikacji w skali miesiąca. Na górnej półce cenowej plasują się zaś profesjonalne wpisy gościnne i artykuły eksperckie, wymagające fachowej wiedzy, nierzadko popartej dogłębnym researchem.
- Termin realizacji usługi copywriterskiej. Za artykuł „na już” copywriter najpewniej policzy wyższą stawkę.
- Usługi dodatkowe: research, analiza konkurencji, korzystanie ze źródeł w języku angielskim, dobór słów kluczowych, optymalizacja treści pod kątem SEO, wprowadzanie tekstów na stronę.
Tanie teksty od kopirajtera a usługi profesjonalnego copywritera
Forma „kopirajter” została tu użyta z lekkim przekąsem. Doświadczenie „kopirajterów”, realizujących zlecenia za pośrednictwem portali dla freelancerów to delikatny temat. Często początkujący w odpowiedzi na ofertę oferują niższe, wręcz głodowe stawki. Nie ma nic w tym złego, jeżeli wraz ze zdobywaniem przez nich doświadczenia stawki rosną. Osoba, pisząca już kilka lat, ma lepiej wyćwiczone „pióro” niż ktoś, kto zaczyna i chce sobie nieco dorobić do pensji. Dlatego niestety tanie teksty na zamówienie nie równają się z jakością. Nie możemy liczyć na profesjonalnie napisany tekst, płacąc kilka złotych przez portale ze zleceniami dla freelancerów. Czy można za kilkanaście złotych zlecić napisanie artykułu eksperckiego? To pytanie retoryczne…
Portale dla copywriterów freelancerów a dobry copywriting
Osoby bez portfolio i copywriterskiego doświadczenia wezmą każde zlecenie, które pojawi się na takim portalu. Liczą się znaki ze spacjami i szybkie napisanie, aby złapać kolejny tekst. W dobrym copywritingu liczy się jakość, specjalizacja, znajomość zasad gramatyki, stylistyki, umiejętność pisania dobrych, ciekawych tekstów i opisów produktów, które sprzedają. Zlecanie tekstów za grosze to nie tylko psucie rynku, podcinanie skrzydeł i niszczenie kreatywności. Tu liczy się tylko łapanie zleceń. Kto pierwszy, ten lepszy.
Tani copywriter? Czy warto?
Pamiętaj, że przy zlecaniu usług copywritingu, opłaca się realnie pochodzić do sprawy. Zbyt niskie zaproponowane stawki za teksty mogą zostać źle odebrane przez osoby piszące teksty. Profesjonalny copywriter, czyli ktoś, kto najlepiej zna się na swoim fachu, nie boi się wyceniać zleceń adekwatnie do swoich umiejętności. W zamian można jednak spodziewać się merytorycznych, ciekawych i poprawnych językowo treści.
Ile kosztuje (dobry) copywriting?
Chcąc zlecić usługę bezpośrednio copywriterowi freelancerowi, możesz poprosić o portfolio lub przejrzeć je na stronie WWW autora. Jeżeli chcesz wiedzieć, ile kosztuje (dobry) copywriting, pomyśl o korzyściach, które może to dać Twojej działalności? Masz szersze pole do negocjacji, rozmów, ustalania szczegółów i precyzyjnego przekazania piszącemu, na jakich dokładnie treściach Ci zależy. To przyspieszy realizację zlecenia i sprawi, że dostaniesz dokładnie takie teksty, jakie są potrzebne dla Twojego biznesu i pod kątem Twojej branży. Cena copywritingu za 1000 zzs nie powinna być głównym czynnikiem decydującym o wyborze copywritera. Szukając copywritera, należy przede wszystkim zwracać więc uwagę na doświadczenie, specjalizacje, a nie ceny copywritingu za 1000 znaków ze spacjami. Nie da się mieć wszystkiego. Zlecając copywriting dla biura księgowego, należy podjąć decyzję, co jest ważniejsze? Czy liczy się dla Ciebie jakość i długotrwała strategia content marketingowa, lepsze pozycje w Google? Czy chcesz mieć tanie i niskiej jakości treści dla samego wypełniania strony bezwartościową treścią?