Jak stworzyć strategię content marketing dla biura księgowego? [Krótki poradnik dla początkujących]

Podziel się artykułem:

Kiedy zamierzamy prowadzić bloga firmowego, często w ogóle nie myślimy o regularnym planie działania. Publikacja wpisów na blogu czy w social media dokonywana jest z doskoku bez zachowania systematyczności. Nie chcesz przecież pozostawić swojej firmy w tyle i daleko za konkurencją.

Brak uporządkowanych i zaplanowanych działań w obszarze publikacji treści, jak i brak dobrze przemyślanej strategii content marketingu, to ślepy zaułek. Pomyśl wcześniej, za nim będzie za późno. Zobacz, jak stworzyć strategię dla swoich firmowych treści.

Czym jest strategia content marketingowa?

Najprościej i najkrócej rzecz ujmując strategia content marketing to plan działań biznesowych, gdzie głównym narzędziem są treści. Content marketing dotyczy działań na blogu firmowym, stronie biznesowej, w social media. Celem strategii content marketingu jest przyciąganie, pozyskiwanie i zaangażowanie ściśle określonej grupy docelowej. Strategia ta ma na celu tworzenie i dystrybucję treści dla tej właśnie wybranej grupy docelowej. Strategia jest jednym z najważniejszych elementów content marketingu.

Jakie zadania stawia przed nami strategia content marketingowa?

Zadaniem strategii content marketingowej jest:

  • określenie celów: celem może być np. zwiększenie świadomości marki, zwiększenie ruchu organicznego na stronie firmowej. Za cel można uznać dotarcie do potencjalnych klientów, utrzymanie lojalności klientów. Cel ma za zadanie określić, czego oczekujemy od treści i co treść ma przynieść w stosunku do zachowania jej odbiorcy.
  • zdefiniowanie grupy odbiorców i zrozumienie ich potrzeb, znalezienie swojej niszy, a nie kierowanie treści do ogółu,
  • analiza konkurencji,
  • opracowanie budżetu,
  • wybór sposobu promowania treści: np. promocja w mediach społecznościowych (wybór najbardziej adekwatnych kanałów social media do rodzaju prowadzonego biznesu. Nie warto publikować treści na wszystkich platformach mediów społecznościowych. Wybór kanału social media, gdzie przebywają nasi odbiorcy, jest bardzo ważny. Do tego płatna reklama w Google Ads, Facebook Ads.

Plan treści w strategii content marketing

Plan strategii content marketingowej określa jej realizację. Tworzony jest zawsze po opracowaniu strategii. Nigdy nie działamy na odwrót. To w nim określamy obszary tematyczne, w jakich ma być stworzona treść. Opracowujemy również tematy, przeprowadzamy research słów kluczowych, wdrażamy kalendarz treści dla zapewnienia systematycznej publikacji.

Podsumowanie:

Dobrze opracowana strategia content marketingowa dla biura księgowego w połączeniu z przemyślanym planem treści pozwoli na usystematyzowanie działań. Pomoże to skutecznemu osiąganiu celów biznesowych przez określenie docelowych odbiorców i celu naszego działania. Całość działań wpłynie pozytywnie na przemyślaną promocję firmy i zwiększenie sprzedaży. Dobry SEO copywriter lub profesjonalna agencja copywriterska zadba, aby plan treści stworzony był pod kątem jak najlepszych rezultatów. Dlatego tak ważne w zlecaniu copywritingu jest, aby nawiązywać współpracę wyłącznie z profesjonalistą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie możesz kopiować zawartości tej strony. Treści są chronione prawem autorskim.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.