SEM co oznacza? Artykuł dla początkujących

Podziel się artykułem:

Zastanawiasz się, czym jest SEM i czy ma on wpływ na pozycjonowanie witryny internetowej Twojego biura księgowego? Ile wspólnego ma z SEO? O tym w artykule.

SEMSearch Engine Marketing, oznacza marketing w wyszukiwarkach. „Marketing w wyszukiwarkach” był kiedyś używany jako ogólny termin obejmujący zarówno SEO (optymalizację pod kątem wyszukiwarek), jak i płatne działania związane z wyszukiwaniem. Z czasem branża przyjęła skrót SEM, aby odnosić się wyłącznie do wyszukiwania płatnego.

SEM to proces pozyskiwania ruchu w witrynie poprzez kupowanie reklam w wyszukiwarkach. SEM odnosi się zatem do technik, które poprawiają pozycję naszej witryny poprzez płatne reklamy wyświetlane w wyszukiwarkach dla określonych słów kluczowych. W Europie i Ameryce Północnej najpopularniejszym rozwiązaniem reklamowym w wyszukiwarkach jest Google Ads.

SEM to więcej niż SEO?

SEM i SEO to teraz dwie różne formy promocji firmy. SEM obejmuje płatności za kliknięcia, lokalne reklamy w wyszukiwarce, reklamy na listach produktów oraz wszelkie działania reklamowe dotyczące wyszukiwarek. SEM, marketing w wyszukiwarkach to coś więcej niż SEO. To tylko część ogólnej strategii marketingu cyfrowego. SEM to cyfrowy proces marketingowy (digital marketing) mający na celu zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach poprzez uzyskanie ruchu organicznego poprzez SEO lub płatnego ruchu poprzez reklamy PPC.

SEM polega na zakupie reklam PPC (pay-per-click) wyświetlanych na stronie wyników wyszukiwania (w skrócie SERP). Poprzez płatne reklamy w wyszukiwarce zasadniczo kupujesz przestrzeń reklamową w wynikach wyszukiwania. Więc, zamiast próbować organicznie zajmować jedną z najwyższych pozycji dzięki SEO i uzyskać bezpłatny ruch, płacisz, aby pojawiać się przed wynikami wyszukiwania.

Dwa elementy tych samych puzzli?

Pomimo tego, że SEO jest jednym z dwóch elementów marketingu w wyszukiwarkach, wielu marketerów, którzy odnoszą się do SEM, ma na myśli reklamę PPC. Zasadniczo marketerzy uważają płatne reklamy w wynikach wyszukiwania za jedyny element SEM. Dzięki temu można dokonać swobodnego porównania SEM i SEO.

Z jednej strony SEO zajmuje dużo czasu i generuje wyniki, podczas gdy PPC jest prawie natychmiastowy. Jednak jest jedno ALE.

Organiczne SEO to ogólnie najlepsza taktyka marketingowa zapewniająca długotrwałe rezultaty. Strony internetowe, które zajmują wysoką pozycję w bezpłatnych wynikach pod względem docelowych słów kluczowych, mogą uzyskać bezpłatny ruch 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Strony internetowe korzystające z PPC mogą nadal uzyskiwać ukierunkowany ruch z wyszukiwarek, ale muszą za to płacić. Po zatrzymaniu płatnych kampanii ruch znika.

Tak więc, co jest lepsze, zależy od ogólnych celów marketingu cyfrowego (digital marketingu). Jeśli chcesz szybko uzyskać ruch na stronie Twojego biura księgowego, możesz zacząć od SEM (reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania) i równolegle pracować nad SEO. Jeśli chcesz stworzyć trwały biznes online bez polegania na płatnym ruchu, SEO jest Twoją odpowiedzią i najlepszym rozwiązaniem.

Nie tylko Google Ads

Reklamy mogą być umieszczane za pośrednictwem Google Ads, Bing Ads lub innych wyszukiwarek.

Dzięki Google Ads możesz wyświetlać swoje reklamy w wynikach wyszukiwania Google i płacisz tylko za kliknięcia reklam. Google Ads jest pod wieloma względami najpopularniejszą platformą płatnego wyszukiwania używaną przez marketerów, a następnie Bing Ads, która wyświetla także znaczną część reklam w Yahoo. Bing i Yahoo mają podobny system, ale nie jest tak skuteczny i powszechnie znany jako Google Ads.

Płatne reklamy w wyszukiwarce

Poniżej znajdują się niektóre z najczęstszych terminów odnoszących się do działań SEM:

  • Wyświetlenia – ile razy Twoja reklama była widoczna na ekranie. To nie znaczy, że dana osoba to widziała.
  • CPC (koszt kliknięcia) – ile płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę
  • CPM (koszt za milion wyświetleń) – to kolejny sposób zapłaty za reklamę w wyszukiwarce. W zależności od twoich celów i konfiguracji narzędzia reklamowego, możesz chcieć zapłacić tylko po to, aby inni zobaczyli Twoją reklamę.
  • CTR (współczynnik klikalności) – liczba kliknięć Twojej witryny od osób, które zobaczyły reklamę, nawet jeśli nie kliknęły samej reklamy.
  • PPC (pay-per-call) – niektóre reklamy, szczególnie te wyświetlane użytkownikom wyszukiwarek mobilnych, mogą być obciążane liczbą kliknięć, które spowodowały bezpośrednie połączenie ze smartfona.

Większość reklam w wyszukiwarce jest sprzedawana na podstawie CPC / PPC, ale niektóre opcje reklamowe mogą być również sprzedawane na podstawie CPM.

Różnice między SEO i SEM

SEO koncentruje się w 100% na rankingu wyników organicznych. SEM ma miejsce, gdy korzystasz zarówno z SEO, jak i PPC, aby uzyskać ruch z wyszukiwarek. Główną różnicą jest to, że SEO koncentruje się na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Z drugiej strony celem marketingu w wyszukiwarkach (SEM) jest uzyskanie ruchu i widoczności zarówno w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jak i w płatnych wynikach wyszukiwania. Wyniki wyszukiwania Google są podzielone na dwie główne kategorie: płatne wyniki wyszukiwania i bezpłatne wyniki wyszukiwania.

Problemy SEM

Typowe problemy SEM to koszt kliknięcia i koszt pozyskania (CPC i CPA). Wskazują one, ile pieniędzy wydaje się na reklamy w wyszukiwarce i czy zwrot jest tego wart. Wdrażając reklamy w wyszukiwarkach trzeba dokładnie zastanowić się, w jaki sposób reklamy dynamiczne mogą wzmocnić Twoje kampanie marketingowe. SEM to obszar, w którym wyszukiwarki zarabiają większość swoich pieniędzy. W rezultacie reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania wymagają precyzji, aby nie marnować pieniędzy na źle skonfigurowaną reklamę. To czyni SEM jedną z najbardziej dynamicznych specjalizacji marketingowych.

Jak połączyć SEO i SEM w strategii marketingowej

Zastanawiasz się, co jest lepsze dla strony internetowej Twojego biura księgowego (rachunkowego)? SEO czy SEM? Jeśli połączysz je inteligentnie, możesz w pełni wykorzystać ich wzajemny potencjał, aby uzyskać lepsze wyniki w obu strategiach.

Znaczenie ruchu SEM a SEO

Ruch w wyszukiwarkach (zarówno poprzez organiczne SEO, jak i płatne reklamy w wyszukiwarkach) jest uważany za najważniejsze źródło ruchu internetowego, ponieważ jest ukierunkowane. Powszechnie przyjmuje się, że ludzie korzystają z wyszukiwarek, aby znaleźć rozwiązanie problemu, odpowiedź na pytanie lub nauczyć się, jak coś zrobić. Tak więc, gdy użytkownicy klikają witrynę w wynikach wyszukiwania lub reklamę, prawdopodobieństwo konwersji jest większe. SEM to bardzo skuteczny sposób dla małych firm na dotarcie do nowych klientów, zwiększenie przychodów. Warto wdrożyć SEM, równolegle prowadzać regularne działania z zakresu SEO (optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek). Dzięki SEO podejmujesz pewne kroki, aby Twoja witryna wyświetlała się wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w Google. Trzeba pamiętać jednak, że po wyłączeniu reklam w wyszukiwarkach ruch płatny po prostu zaniknie. Warto więc skoncentrować swoje działania w celu uzyskiwania jak najlepszego i największego ruchu organicznego (SEO), np. regularne prowadzenie bloga firmowego.

Czy SEM pomaga SEO?

Działania SEO mają na celu upewnienie się, że Twoja strona jest szybka i przyjazna dla użytkownika. Potrzebujesz tego również do SEM. Jeśli nie, zmarnujesz pieniędzy na płatne kliknięcia. Google ma system o nazwie Wynik Jakości. Opłata za kliknięcie będzie pobrana zawsze, niezależnie od sytuacji, Nie ma znaczenia, kiedy Internauta kliknął link płatnej reklamy i opuścił stronę, nie podejmując żadnych działań.

SEO to działania długoterminowe, gdzie na rezultaty, zależnie od branży, trzeba zaczekać nawet do kilku miesięcy. Gdy pojawiasz się częściej w wynikach wyszukiwania, możesz skoncentrować wysiłki SEM na innych słowach kluczowych, aby zwiększyć zasięg.

SEO opiera się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które wydają się dłuższe. Reklamy SEM są krótkie, z ograniczoną liczbą znaków i stron docelowych zaprojektowanych tak, aby mieć maksymalny wpływ na minimum elementów.

Wreszcie, czas jest również inny: SEM działa dla wyników krótko- i średnioterminowych, podczas gdy SEO to bardziej długoterminowa inwestycja.

Niektóre inne ważne terminy używane w świecie SEM obejmują:

  • Retargeting,
  • Geotargetowanie,
  • Pory dnia,
  • Kierowanie demograficzne,
  • Kierowanie na urządzenia mobilne.

SEM (Search Engine Marketing) to proces pozyskiwania ruchu w witrynie poprzez kupowanie reklam w wyszukiwarkach. Wbrew powszechnemu przekonaniu SEM nie pomaga SEO. Jeśli używasz PPC do kierowania na określone słowa kluczowe i uzyskujesz ruch w wyszukiwarkach, nie wpływa to pozytywnie ani negatywnie na Twoje działania SEO. Rankingi SEO są ustalane po uwzględnieniu setek czynników, a kampanie SEM lub PPC NIE są jednym z nich. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie możesz kopiować zawartości tej strony. Treści są chronione prawem autorskim.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.